Analyzujte svou konkurenci
Znalost konkurence je opravdu důležité, jelikož konkurence je pro nás ohrožením, ale i příležitostí. Ohrožuje nás, jelikož nám může přebrat cenné zákazníky a ukázat, že jsme méněcennější. Příležitostí pak pro nás je proto, jelikož se od konkurence můžeme odlišovat, nebo se k ní snažit přiblížit jako ke svému ideálu, za kterým můžeme nějakou dobu jít.
Každý, kdo se zaměřuje na stejné zákazníky a pracuje ve stejném oboru podnikání jako my, je náš konkurent, proto je pro nás stěžejní znalost zákazníků a jejich charakteristika.
Fáze analýzy
– Kdo jsou naši konkurenti v rámci výroby produktů uspokojujících stejnou potřebu
– Hledáme cíle a základní strategienašich konkurentů
– V rámci jimi stanovených cílů existují marketingové a jiné strategie, jaké jsou
– Co bude pravděpodobně jejich strategie v budoucnu
– Zdroje a schopnosti konkurentů, silné a slabé stránky, v čem mají oproti vám výhodu
Konkurentů rozeznáváme několik druhů, podle toho, jakým způsobem nám konkurují
Můžeme hledat takové firmy, které produkují stejný výrobek a odlišujete se jen značkou
Druhým jevem, který můžeme hledat je způsob uspokojování jedné potřeby různými způsoby, proto hledáme konkurenty s jinačím výrobkem, ale stejnou skupinou zákazníků.
Třetí úrovní je konkurence na úrovni kategorií výrobků.
Na čtvrté úrovni si pak konkurujeme v rámci rozpočtu
Co s tím, když už si analyzujeme konkurenty
Poučte se z toho, co udělali, a dělají a vytvořte si vlastní strategii pro přežití v konkurenčním prostředí neustále se předhánějících firem tak, abyste nejlépe neměli konkurenty žádné a stali se špičkou ve svém oboru.
Můžete se však díky znalostem své konkurence také naučit odlišovat, jelikož lidé odlišnost v poslední době zoufale vyhledávají.
Konkurence by měla být rivalem, ne však nepřítelem, jelikož války vyčerpávají obě strany jimi strádají natolik, že jiní uspějí. Od rivalů se však můžeme učit a jsou pro nás výzvou ke zlepšení, které ocení jistě i zákazníci.
Znalost konkurence je opravdu důležité, jelikož konkurence je pro nás ohrožením, ale i příležitostí. Ohrožuje nás, jelikož nám může přebrat cenné zákazníky a ukázat, že…